Universele functies voor internationale bedrijven

Ook in een Engels systeem kunnen magazijnmedewerkers individueel hun gebruikerstaal, bijvoorbeeld Duits, definiëren.
Internationalisering in de logistiek is niet langer alleen een trend, het is allang werkelijkheid geworden - CIM Logistics, leverancier van intralogistieke software, is hier vast van overtuigd. Om voorbereid te zijn op de bijzondere uitdagingen van de wereldwijde intralogistiek, biedt CIM haar klanten met PROLAG®World nu al een in de markt beproefd warehouse management systeem aan, ontworpen voor verschillende talen, landen en processen.

De centrale component voor de meertalige en regionale flexibiliteit is het vermogen van PROLAG®World om meerdere magazijnen te beheren. Afhankelijk van de behoeften, kunnen binnen een PROLAG®World installatie meerdere locaties of meerdere magazijnen worden beheerd. De afzonderlijke logistieke centra kunnen volledig autonoom werken of gebruik maken van dezelfde strategieën en processynergieën van een centrale instantie. Zo beheert PROLAG®World bijvoorbeeld de magazijnen van een Duitse logistieke dienstverlener in Duitsland, Australië en Nieuw-Zeeland. Daarbij is elk logistiek centrum onafhankelijk en optimaal geconfigureerd: de klant legt in PROLAG®World de basisfuncties vast zoals de tijdzone, de systeemtaal of zelfs de valuta die in het magazijn wordt gebruikt. Bonnen, etiketten, facturen en andere documenten worden in het Duitse magazijn in het Duits uitgegeven met de euro als valuta, en de orderverwerking vindt plaats in de midden-Europese tijdzone. In Australië daarentegen worden documenten in het Engels uitgegeven met de Australische dollar als valuta en in de Australian Eastern Time.

Er zijn daarbij twee bijzondere verfijningen in PROLAG®World: in het Australische magazijn worden ook goederen van een Duitse klant, respectievelijk eigenaar, opgeslagen. In dit geval kan dan ook in plaats van de standaard Australische dollar de euro als valuta individueel worden gekozen voor de verrekening van de magazijnkosten. Ook de gebruikerstaal kan binnen een logistiek centrum worden gewijzigd. Als een Duitse user in Australië werkt, kan de gebruikerstaal Duits voor deze user worden ingesteld. Als de gebruikers- en systeemtalen verschillen, kan de user wijzigingen of zoekopdrachten in het systeem in zijn eigen taal doorvoeren. PROLAG®World vertaalt de invoer in of uit de systeemtaal automatisch in de gebruikerstaal.

Het bijzondere aan klanten met meerdere locaties is dat alle opslaglocaties of vestigingen binnen een centrale PROLAG®World-installatie in kaart kunnen worden gebracht. Voor klanten heeft dit grote voordelen ten opzichte van individuele installaties op de respectievelijke locaties.

Nieuwe functies die worden toegevoegd of ook nieuwe releases worden centraal doorgevoerd en zijn direct beschikbaar in alle logistieke centra. Dit betekent dat klanten nieuwe functies veel sneller en gemakkelijker kunnen invoeren en wereldwijd kunnen gebruiken. Bovendien kan door deze centralisatie een hoger zekerheidsniveau worden bereikt en kunnen bedrijfsbrede beveiligingsnormen gemakkelijker worden doorgevoerd. CIM biedt deze voordelen ook aan klanten in andere landen, zoals in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Polen, Qatar, Zuid-Afrika en de VS.