Volledige automatisering als sleutel tot succes

De logistieke sector staat in Nederland, Europa en de rest van de wereld momenteel voor grote uitdagingen. Nationale en internationale concurrentie leiden tot een toenemende kostendruk en tegelijkertijd eisen klanten een steeds hogere kwaliteit en snellere levertijden.

Daarnaast wordt ook de tendens van het tekort aan geschoolde arbeidskrachten in het warehouse duidelijker zichtbaar. Het wordt steeds lastiger om geschikte medewerkers voor in het magazijn te vinden, waardoor het steeds moeilijker is om nog aan de eisen van de klanten te kunnen blijven voldoen. Juist in handbediende magazijnen, waar opslagplaatsen en stellingen door mensen worden bediend, is veel personeel nodig. Hierdoor zijn geautomatiseerde magazijnen, waarbij de processen gedeeltelijk of volledig worden ondersteund en geoptimaliseerd door de installatie van machines, steeds meer in trek.

Automatisering is de toekomst, toch is het belangrijk om precies af te wegen wanneer en waarom automatisering zin heeft. Een groot potentieel heeft automatisering zeker bij productie en assemblage. Hier worden de positieve effecten bijzonder duidelijk. Maar ook andere sectoren, zoals handel, gezondheidszorg en de opslag van gevaarlijke stoffen, kunnen van de voordelen profiteren. Kortere doorlooptijden, een hogere productiviteit en een betere leveringskwaliteit zullen in de toekomst net zo belangrijk zijn als het minder belasten van het personeel en meer transparantie en flexibiliteit in het magazijn.

Om van al deze voordelen te kunnen profiteren, is het belangrijk om software en hardware niet onafhankelijk van elkaar te beschouwen, maar om de interactie tussen beide te benadrukken Want als de automatische componenten probleemloos functioneren en tegelijkertijd efficiënt worden aangestuurd door de magazijnsoftware, dan kan een automatisch magazijn een blijvende bijdrage leveren aan een succesvolle en optimale magazijnbediening.

Tips voor een probleemloze werking van uw automatische componenten

• Maak gebruik van systemen die reeds getest zijn in de markt en zet ervaren medewerkers in. Zo zorgt u ervoor, dat er ook bij problemen voldoende expertise aanwezig is.
  • Laat u adviseren door leveranciers en sta ook open voor nieuwe oplossingen, ook al komen ze niet overeen met uw oorspronkelijke ideeën. Vertrouw bij het beheren van de hardwarecomponenten op beproefde softwareoplossingen die niet alleen aansturen, maar ook analyseren. Dit maakt een probleemloze werking en een continue optimalisatie mogelijk.
  • Let bij softwareoplossingen ook op intelligente additionele functies, zoals de gelijke verdeling van gangen, waardoor er ook in het geval dat afzonderlijke componenten uitvallen, nog steeds in- en uitgeslagen kan worden.

De volledige whitepaper over dit onderwerp vindt u hier: https://bit.ly/3LsBGCj

Heeft u nog vragen? Onze experts beantwoorden ze graag:

De inzet van KI tegen cyberaanvallen

Nieuw onderzoeksproject aan de Technology Campus in Vilshofen - Op dit moment nemen wij deel aan een gezamenlijk onderzoeksproject, dat is gericht op het voorkomen van cyberaanvallen. Hiermee breiden we onze expertise op het gebied van kunstmatige intelligentie (KI) verder…