Flexible Office om dichterbij te zijn voor klanten en medewerkers

Het nieuwe ‘flexible office’ van CIM vindt veel gehoor bij haar medewerkers.
De wereldwijd actieve leverancier van intralogistieke software CIM Logistics breidt zijn aanwezigheid in Duitsland verder uit. Met het nieuw opgerichte ‘flexible office’ in München maakt CIM haar reputatie waar om altijd dichtbij en flexibel voor haar klanten en medewerkers te zijn. Andere locaties in Duitsland en ook wereldwijd zijn reeds gepland, aldus CIM Logistics.

Het kantoor in München ligt op slechts vijf minuten loopafstand van het centraal station. Op deze manier zorgt de leverancier van warehouse management software voor een grotere nabijheid tot zijn klanten met betere transportverbindingen. Aan de andere kant biedt CIM haar medewerkers hiermee, naast de hoofdlocatie in Fürstenfeldbruck en de mogelijkheid van home office, nóg een extra kantooroptie. “Net zoals bij het thuiswerken besparen onze collega’s uit München zich het normale woon-werkverkeer, maar ze kunnen nog steeds in een team werken - en dat wordt zeer gewaardeerd”, aldus Daniel Wöhr, persvoorlichter bij CIM.

Het nieuwe kantoor van de WMS-aanbieder is een zogenaamd ‘flexible office’.  De diverse werkplekken worden afwisselend gebruikt en zijn flexibel beschikbaar voor alle medewerkers. Een zelfde mogelijkheid is er ook in het hoofdkantoor: er zijn werkplekken beschikbaar op alle afdelingen. “Op deze manier kunnen onze collega’s zich ook inleven in de werkwijze en processen van andere afdelingen”, legt Daniel Wöhr uit. Velen hebben al van deze mogelijkheid gebruikgemaakt.

Meerdere internationale vestigingen voor klanten wereldwijd

Naast het CIM-hoofdkantoor in Fürstenfeldbruck heeft het bedrijf nog drie andere vestigingen in Duitsland en een vestiging in Nederland. Het is dan ook onderdeel van de CIM-filosofie om dichtbij de klant te zijn en op die manier optimale ondersteuning te kunnen bieden bij de implementatie en het uitvoeren van logistieke oplossingen. "Wij zijn zeker ook van plan om uit te breiden naar andere Europese landen, zodat we ook daar nog dichter bij onze klanten staan", kijkt Wöhr vooruit.